"Kablosuz Özelliği ve Ağlar" menüsünden "kablosuz ayarları menüsüne girin. Kablosuz Ağlar listesinde eduroam'u seçip aşağıdaki talimatları uygulayın.

1 - 'EAP Yönetimi' alanında "TTLS" i seçin.

2 - 'Faz 2 Yetkilendirmesi' alanında "PAP" ı seçin.

3 - 'CA Sertifikası' alanında "Belirtilmemiş" i seçin.

4 - 'Kullanıcı Sertifikası' alanında "Belirtilmemiş" i seçin.

5 - 'Kimlik' alanına kurumsal mail adresinizi girin.

6 - 'İsimsiz Kimlik' alanınada kurumsal mail adresinizi girin.

7 - 'Şifre' alanına mail adresinizin şifresini girin.

8 - 'Bağlan' butonuna basarak kurulumu tamamlayınız.

1 - Öncelikle internete başka bir bağlantı ile bağlı olmanız gerekmektedir.http://eduroam.erciyes.edu.tr/ckfinder/userfiles/files/Eru-Eduroam.mobileconfig adresinden iphone configuration dosyasını yüklemeniz gerekmektedir.

2 - Aşağıdaki adımları takip ederek bağlantıyı tamamlayabilirsiniz.

Akademik, idari personelimiz ve öğrencilerimiz

Kullanıcı adı olarak ; üniversitemiz tarafından kendilerine verilmiş olan kurumsal  e-posta adresini, şifre olarakta e-posta adreslerinin şifrelerini kullanacaklardır.

Misafir Kullanıcılar

Üniversitemizi ziyarete gelen veya herhangi bir sebeple çalışma yapmaya gelen kullanıcılarımız. Bilgi İşlem Daire Başkanlığımıza başvurada bulunarak misafir kodları ile Erciyes-Kablosuz SSID'si üzerinden internete çıkış yapabileceklerdir.

BirimlerCihaz Sayısı

Eczacılık Fakültesi15

Edebiyat Fakültesi73
Eğitim Fakültesi20
Güzel Sanatlar Fakültesi19
Hukuk Fakültesi9
İİBF11
İlahiyat Fakültesi18
Sağlık Bilimleri Fakültesi7
Veteriner Fakültesi17
İletişim Fakültesi13
Mimarlık Fakültesi12
Ziraat Fakültesi Lab4
Beden Eğitimi Yüksekokulu9
Sivil Havacılık Yüksekokulu6
Yabancı Diller Yüksekokulu26
Enstitüler Binası9
Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu6
Halil Bayraktar Sağlık Hizmetleri MYO7
İzzet Bayraktar Sosyal Bilimler MYO8
Safiye Çıkrıkçı Meslek Yüksekokulu8
Rektörlük18
Yapı İşleri Daire Başkanlığı5
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı3
Sabancı Kültür Sitesi4
Bilim Sitesi18
Dekam İKU6
Makine Lab2
Deprem Lab2
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı3
Ziraat Fakültesi (Yemekhane)4
KMYO10
Mustafa Çıkrıkçı MYO6
Türk Dünyası Araştırma Merkezi (KAYTAM)2
Merkezi Öğrenci İşleri Binası9
TAUM2
Havuz2
Süleyman Demirel3
Klinik Araştırma Merkezi3
Personel Lokali1
Temel Tıp Bilimleri75
Kız Yurtları42
Mühendislik Fakültesi100
15 Temmuz Kampusu138
Toplam755

Ayrıntılı bilgi için tıklayınız

Eduroam, Education Roaming (Eğitim Gezintisi) kelimelerinin kısaltmasıdır. RADIUS tabanlı altyapı üzerinden 802.1x güvenlik standartlarını kullanarak, eduroam üyesi kurumların kullanıcılarının diğer eğitim kurumlarında da sorunsuzca ağ kullanımını amaçlamaktadır.
eduroam üyesi kurumların kullanıcıları, kendi kurumlarında (Ev Kurum) ağa bağlanmak için kullandıkları kullanıcı adı şifre ikilileri ile, eduroam üyesi olan başka bir kurumdan (Misafir Kurum) ağa bağlanabilirler. Kullanıcı misafir kurumda iken aldığı eduroam yayınına bağlantı talebi gönderdiğinde, misafir kurumun yetkilendirme sunucusu, o kullanıcıyı kendi ev kurumunun yetkilendirme sunucusuna yönlendirerek, yetkili olup olmadığını belirler. Tüm bu sorgulamaların, sunucular arasında oluşturulan şifreli bir tünel içinden yapılması, kullanıcı adı şifre ikililerinin kullanıcının kendi ev sunucusu haricinde görülmesini engeller. Bu durumda kullanıcıların yapması gereken tek şey, misafir olduğu kurumda yeralan eduroam kablosuz ağını, kendi kurumunun ağına bağlanır gibi tanımlamasıdır.
 
eduroam federasyon hiyerarşisine sahiptir. Halen dünyada iki konfederasyon bulunmaktadır: Avrupa eduroam konfederasyonu ve Asya-Pasifik (APAN) eduroam konfederasyonu. eduroam üyesi kurumlar kendi ülkelerinde yeralan eduroam federasyonlarına, ülkelerin federasyonları da bağlı bulundukları konfederasyonlara sorgu göndermektedir. Türkiye'nin bağlı bulunduğu Avrupa eduroam konfederasyonuna ve APAN konfederasyonuna katılan her yeni federasyon ve onlara katılan her yeni kurum, bu hiyerarşi sayesinde dahil olan herkesçe tanınabilmektedir. Konfederasyonlarda yeralan katılımcıları görmek için eduroam sayfasını ziyaret edebilirsiniz
Dünyada eduroam
eduroam Avrupa Sayfası: www.eduroam.org/index.php?p=europe

Personelimiz aşağıdaki linkteki E-posta Başvuru Formu’nu doldurup imzaladıktan sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na iletmesi gerekmektedir.

Kurumsal e-posta hesabını ilk defa kullanacak öğrencilerimiz, Öğrenci Bilgi Sisteminde(OBİSİS) kayıtlı olan GSM numaralarına isteyecekleri giriş kodu ile ilk parolalarını belirleyebilecek, parolalarını unuttuklarında aynı yöntem ile parolalarını yenileyebileceklerdir.

İlk defa e-posta hesabına giriş yapacak öğrenciler:

İnternet tarayıcınızdan https://posta.erciyes.edu.tr adresine giderek ekran alıntısındaki arayüze erişip, e-posta adresi bölümüne on haneli öğrenci numaraları @erciyes.edu.tr şeklinde e-posta adreslerini ve Öğrenci Bilgi Sistemi’nde(OBİSİS) kayıtlı olan GSM numaralarını girerek, SMS giriş kodu aldıktan sonra , ilk parolalarını belirleyerek e-posta hesaplarına https://webmail.erciyes.edu.tr adresinden erişebilirler.

  • Outlook 2010’u açınız.
  • Eğer Outlook 2010’da herhangi bir posta hesabı kurulu değil ise aşağıdaki gibi bir ekran çıktısı ile karşılaşacağız.(Resim-1) İleri diyerek devam ediyoruz.
  • (Resim-1)

    3.Karşılaştığımız bu pencerede "Evet" seçeneği işaretliyoruz ve "İleri" tuşuna basıyoruz.(Resim-2)

    (Resim-2)

    4.Karşılaştığımız pencerede "Sunucu ayarlarını veya ek sunucu türlerini el ile yapılandır" seçeneğini işaretliyoruz ve "İleri" tuşuna basıyoruz.(Resim-3)

    (Resim-3)

    5.Karşılaştığımız pencerede ilk seçenek olan "Internet E-posta" seçeneğini işaretliyoruz ve "İleri" butonuna basıyoruz.(Resim-4)

    (Resim-4)

    6.Gerekli bilgileri aşağıdaki kriterlere göre dolduruyoruz. (Resim-5)

    Kullanıcı Bilgileri
    Adınız: Adınızın gönderdiğiniz mesajlarda gönderen kısmında nasıl gözükmesini istiyorsanız o şekilde yazın.

    E-posta Adresi: Üniversitemize ait mail adresinizi yazınız(Örn: deneme@erciyes.edu.tr)

    Sunucu Bilgileri:

    Gelen Posta Sunucusu (POP3): posta.erciyes.edu.tr

    Giden Posta Sunucusu(SMTP): smtp.erciyes.edu.tr

    Oturum Açma Bilgileri
    Kullanıcı Adı: Kullanıcı adınızı yazınız(@erciyes edu.tr icermelidir)
    şifre: şifrenizi giriniz

    Bu bilgileri girdikten sonra “Diğer Ayarlar” simgesine basarak devam ediyoruz.(Resim-5)


    (Resim-5)


    7.Açılan pencere “Giden Sunucusu” seçeneğini ile birlikte “Giden sunucum(SMTP) için kimlik doğrulaması gerekiyor” seçeneğinide işaretliyoruz.Son olarak ”Tamam” simgesine basarak bu ekrandan çıkıyoruz.(Resim-6)

    (Resim-6)

    8.Son olarak “İleri” imgesine basıyoruz ve kurulumu tamamlıyoruz.Eğer kurulumu doğrulamak istiyorsak “İleri düğmesini tıklatarak Hesap Ayarlarını sınayın” seçeneğini işaretleyip “İleri” simgesine basabiliriz.(Resim-7)

    (Resim-7)

    9.Kurulum başarı ile tamamlandı.(Resim-8)

    (Resim-8)

    1-Windows Live mail programını açınız.Ardından "Dosya" sekmesini açarak "Seçenekler" sekmesinden "E-posta hesapları..." imgesine tıklayınız.(Resim-1)

    (Resim-1)

    2-Ardından açılan Hesaplar penceresinde "Ekle" imgesini tıklayınız.(Resim-2)

    (Resim-2)

    3-Açılan pencerede "E-posta hesabı" imgesini seçiniz ve "İleri" imgesine tıklayınız.(Resim-3)

    (Resim-3)

    4-Açılan pencerede gerekli kısımları Resim-4'de gösterildiği gibi doldurunuz ve "İleri" imgesine tıklayınız.

    (Resim-4)

    5-Açılan pencerede gerekli kısımları Resim-5'de gösterildiği gibi doldurunuz ve "İleri" imgesine tıklayınız.

    (Resim-5)

    6-Kurulumu başarı ile tamamladınız.(Resim-6)

    (Resim-6)

    - Gelen mailler antivirüs antispam taramasından geçerek mail kutularına iletilmektedir. Sistemin spam olarak işaretlediği mailler spam havuzuna düşmektedir. Kullanıcılarımıza her gün spam mail listesi iletilmektedir. Aynı zamanda https://posta.erciyes.edu.tr/avas linkinden spam maillere ulaşılabilmektedir.

    - POP3 ve IMAP protokol desteği,
    - Webmail hizmeti (Akıllı cihaz desteği) alabileceklerdir. https://webmail.erciyes.edu.tr/ ,
    - Ms Outlook, Microsoft Live Mail, Outlook Express, Mozilla Thunderbird gibi eposta uygulamaları desteği
    - Akademik ve İdari Personel 1 GB, sözleşmeli personel 500 MB , Öğrenciler 30 MB mail kotasına sahip olabileceklerdir.
    - En fazla 20 MB dosya (eklenti) alıp gönderebileceklerdir.

    • Kablosuz Ağ-EDUROAM

    • ERCİYES-KABLOSUZ

    • Proxy hizmeti

    • Ogs hizmeti

    1-Internet Explorer penceresi açınız.

    2-Menülerden ARAÇLAR – İnternet Seçenekleri kısmına giriniz.(Resim-1)


    Resim-1

    3-Açılan pencerede Bağlantılar Sekmesinden Yerel Ağ Ayarları kısmına basınız.(Resim-2)

    Resim-2

    4-Yeni Sayfada Öncelikle “Yerel Ağınız için bir proxy sunucu kullanın” işaretlenir ve ardından Adres kısmına 193.255.88.62 ve Port kısmınada 3182 yazınız ve tamam diyerek pencereyi kapatınız.(Resim-3) Bu adımları tamamladıktan sonra herhangi bir internet sitesine girmek istediğinizde web tarayıcınız kullanıcı adı ve şifre soracaktır.Buradaki kullanıcı adınız Erciyes E-posta adresiniz (Örnek olarak bim@erciyes.edu.tr) ve şifre olarak da mail adresiniz şifresini girdikten sonra "Tamam" tuşuna basınız.



    Not: Sadece kütüphane veritabanlarına ulaşırken bu ayarları yapınız ve diğer internet sitelerine erişim için bu ayarları iptal etmeniz önerilmektedir. Bu ayarlar Resim-3'de gösterilen ekrandaki "Yerel ağınız için bir proxy sunucu kullanın" seçeneğindeki işareti kaldırmanız yeterli olacaktır.
    1-Mozilla Firefox penceresi açın.

    2-Menülerden ARAÇLAR – Seçenekler kısmına giriniz.(Resim-1)


    Resim-1

    3-Açılan pencerede Gelişmiş Sekmesinden Ağ imgesine ve en son olarak Ayarlar kısmına basınız.(Resim-2)

    Resim-2

    4-Yeni Sayfada Öncelikle “Vekil Sunucu ayarları” seçeneğini işaretleyiniz ve ardından HTTP vekil sunucu kısmına 193.255.88.62 ve Port kısmınada 3182 yazınız ve tamam diyerek pencereyi kapatınız.(Resim-3) Bu adımları tamamladıktan sonra herhangi bir internet sitesine girmek istediğinizde web tarayıcınız kullanıcı adı ve şifre soracaktır.Buradaki kullanıcı adınız Erciyes E-posta adresiniz (Örnek olarak bim@erciyes.edu.tr) ve şifre olarak da mail adresiniz şifresini girdikten sonra "Tamam" tuşuna basınız.

    Resim-3

    Not:Sadece kütüphane veritabanlarına ulaşırken bu ayarları yapınız ve diğer internet sitelerine erişim için bu ayarları iptal etmeniz önerilmektedir. Bu ayarlar Resim-3'de gösterilen ekrandaki "Yerel ağınız için bir proxy sunucu kullanın" seçeneğindeki işareti kaldırmanız yeterli olacaktır.
    Erciyes Üniversitesinin üyesi olduğu online veritabanlarına kullanıcılarımızı kampüs dışından eriştirmek için, proxy sunucu hizmeti vermekteyiz.

    Üye olunan online veritabanarı listesine http://kutuphane.erciyes.edu.tr/veri-tabanlari/Kutuphane-ve-Dokumantasyon-Daire-Baskanligi/76 linkinden erişebilirsiniz.

    Eğitmenlerimizin ders notlarını elektronik formatta(word,pdf,video vb.) sadece öğrencileri ile paylaşabileceği web tabanlı bir portaldir.Akademisyenlerimiz, Erudm Portalinde ders açılmasını talep ettikleri takdirde ders kodunu ve dersin adını erdem@erciyes.edu.tr,aysun@erciyes.edu.tr,elmas@erciyes.edu.tr mail adreslerinden herhangi birisine e-posta atmaları yeterlidir.

    Saygıdeğer Akademisyenlerimiz ve Öğrencilerimiz;

    Autodesk firması akademisyen ve öğrencilere kendi ürün ailesinden herhangi bir yazılımının kullanılabilmesi için 3 yıl süre kullanımlı lisanslarını ücretsiz vermektedir. Tek ihtiyacınız olan Erciyes uzantılı mail adresine sahip olmak.

    Aşağıda verilen linkten Erciyes uzantılı mail adresiniz ile kayıt olduktan sonra istediğiniz ürünü indirip bilgisayarınıza kurulum yapabilirsiniz.

    Nasıl Yüklenir?

    1-) http://www.autodesk.com/education/free-software/all sitesine girin.

    2-) Kurmak istediğiniz Autodesk programına tıklayın.

    3-) “Create Account” diyerek Kişisel bilgileriniz ile bir hesap oluşturun.(Erciyes uzantılı mail adresinizi kullanmalısınız.)

    4-) Yüklemek istediğiniz programın Versiyonunu, Dilini ve İşletim Sistemini Seçerek yükleme işlemini başlatın.

    1-Windows İşletim Sisteminiz lisanslı ve etkinleştirilmiş olmalıdır.Ayrıca bilgisayarımızın tarih,zaman ayarlarıda doğru olmalıdır.(Resim-1)

    (Resim-1)

    2-Denetim Masası-Sistem ve Güvenlik-Windows Güvenlik Duvarından “Bir uygulamanın veya özelliğin Windows Güvenlik Duvarını geçmesine izin ver” sekmesine tıklıyoruz.(Resim-2)

    (Resim-2)

    3-Ardından “Ayarları değiştir”e bastıktan sonra “Anahtar Yönetimi Hizmeti” sekmesinden Özel ve Ortak kutucuklarını işaretliyoruz.(Resim-3)

    (Resim-3)

    4-Bilgisayarımızın DNS suffix alanına erciyes.edu.tr ifadesini eklememiz gerekmektedir.Denetim Masası-Ağ ve İnternet-Ağ Bağlantıları-Yerel Ağ Bağlantısı-Özellikler-Internet protokolü 4 (TCP/ Ipv4)-Gelişmiş-DNS-Bu Bağlantı için DNS son eki kısmına erciyes.edu.tr yazıyoruz.

    (Resim-4)

    5-Daha sonra “cmd.exe” Komut istemi işlemini yönetici olarak çalıştırıyoruz.(Resim-5)

    (Resim-5)

    6-Ardından “slmgr /skms newkmssrv.erciyes.edu.tr” komutu ile bilgisayarımızın kms sunucusunu ayarlıyoruz.(Resim-6)

    (Resim-6)

    7-Ardından Office 2010 Kurulumuna “Setup.exe” yi çalıştırarak başlıyoruz.(Resim-7)

    (Resim-7)

    8-Şimdi Yükle seçeneğini seçiyoruz.(Resim-8)

    (Resim-8)

    9-Kurulum bittikten sonra herhangi bir word veya vb. dokümanı açıp kapatıyoruz ve ürün etkinleştirildi ibaresini görüyoruz.(Resim-9)

    (Resim-9)

    ---Eğer ürünümüz başarı ile etkinleştirilmedi ise, cmd komutunu yönetici olarak çalıştırıyoruz.

    1.cd \Program Files\Microsoft Office\Office14

    Eğer İşletim sistemimiz 64 bit ise ve kurulumu yaptığımız Office 32 bit ise

    cd \Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14

    2.Ardından lu komutu giriyoruz.

    • cscript ospp.vbs /sethst:newkmssrv.erciyes.edu.tr
    • cscript ospp.vbs /act

    Bu işlemden sonra Office programımızı yeniden kapatıp açıyoruz ve etkinleştirme işlemimizi tamamlıyoruz.

    1-Denetim Masası-Sistem ve Güvenlik-Windows Güvenlik Duvarından “Bir uygulamanın veya özelliğin Windows Güvenlik Duvarını geçmesine izin ver” sekmesine tıklıyoruz.(Resim-1)

    (Resim-1)

    2-Ardından “Ayarları değiştir”e bastıktan sonra “Anahtar Yönetimi Hizmeti” sekmesinden Özel ve Ortak kutucuklarını işaretliyoruz.(Resim-2)

    (Resim-2)

    3-Daha sonra “cmd.exe” Komut istemi işlemini yönetici olarak çalıştırıyoruz.(Resim-3)

    (Resim-3)

    4-Öncelikle “slmgr /upk” komutunu çalıştırırarak işletim sistemimizdeki anahtarı kaldırıyoruz.(Resim-4)

    (Resim-4)

    5-Ardından “slmgr /ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX ” komutunu çalıştırarak yüklediğimiz işletim sistemine uygun geçici anahtarımızı giriyoruz.(Resim-5)

    (Resim-5)

    6-Ardından “slmgr /skms newkmssrv.erciyes.edu.tr” komutu ile bilgisayarımızın kms sunucusunu ayarlıyoruz.(Resim-6)

    (Resim-6)

    7-Ardından “slmgr /ato” komutunu yazarak lisansımızı aktif hale getiriyoruz.(Resim-7)

    (Resim-7)

    Akademisyenlerimiz bilimsel araştırmaları için çeşitli donanımlarda server’a ihtiyaç duymaktadır.
    Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımız bünyesinde bulunan 8 büyük makine ve depolama alanıyla, akademisyenlerimizin bu ihtiyaçlarına cevap verebilmekteyiz.
    Bu kapsamda sanal makina ( vmware) yazılımı kullanılarak , farklı işletim sistemlerinde ve farklı donanım özelliklerinde bir çok sanal makine oluşturulmaktadır. Kullanıcılarımız , istenilen özelliklerde oluşturulan bu sanal makinalara uzaktan eriştirilmektedir.

    Bu altyapıdan yaralanmak isteyen akademisyenlerimiz buraya tıklayıp formu indirdikten sonra ıslak imzalayla veya ebys üzerinden Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığına iletmesi gerekmektedir.